Teisiniai veiksmai, kuriuos būtina žinoti kuriant elektroninę parduotuvę: bendrosios sutarties sąlygos

Pradedant e. verslą ir kuriant internetinę parduotuvę neabejotinai labai svarbu kokybiška klientų patirtis, gražus, funkcionalus dizainas ir geras santykis su esamais ar būsimais klientais. Tačiau kuriant tokį verslą reikėtų nepamiršti ir teisinių aspektų. Tinkamai parengta teisinė bazė gali ne tik padėti išvengti įvairių nemalonumų ateityje, bet ir nepaprastai pagerinti kliento patirtį.

Internetinės parduotuvės bendrosios sutarties sąlygos

Klientui, perkant prekes internetu (nuotoliniu būdu), informacija apie prekes ar teikiamas paslaugas yra sunkiau prieinama, todėl klientui turi būti sudarytos sąlygos gauti visą reikalingą informaciją apie prekes, teikiamas paslaugas ir apie save.

Paprastai tai yra įvykdoma sudarant nuotolines sutartis, kurios būna pateiktos bendrųjų sutarties sąlygų forma, todėl tinkamas jų įforminimas padės jums užkirsti kelią galimiems nesusipratimams su klientais, ginčams, o ir pačiam klientui jaustis saugiai, žinant visas sąlygas, kuriomis jis perka paslaugas ar prekes.

Bendrosios sutarties sąlygos turi būti parengtos atsižvelgiant į  vykdomą verslą, t.y. jei užsiimate prekyba, tai bus pirkimo- pardavimo sutarties sąlygos, jei užsiimate paslaugų teikimu, reikia pasirengti paslaugų sutarties teikimo sąlygas, jei nuomojate tam tikrą įrangą – nuomos sutarties sąlygas ir t.t. Bet kokiu atveju visas bendrąsias sutarties sąlyga vienija keli aspektai, kurie turi būti aptarti visais atvejais:

  • Aiškiai nustatykite savo teikiamų paslaugų aprašymą ar pirkimo ar kito pobūdžio sutarties objekto apibūdinimą;
  • Pateikite informaciją apie pardavėją, jog vartotojai galėtų susisiekti dėl jiems kylančių klausimų.;
  • Supažindinkite vartotojus su savo kainų politika, aiškiai nurodykite prekių ar paslaugų kainas, įskaitant papildomus vežimo, pristatymo ar pašto bei kitus mokesčius;
  • Pateikite apmokėjimo, pristatymo, sutarties vykdymo tvarką, prekių pristatymo ar paslaugų suteikimo terminą;
  • Informuokite apie prekes ar suteiktų paslaugų (darbų) garantiją;
  • Informuokite klientą apie jo teisę atsisakyti sutarties bei susipažinti su sutarties atsisakymo forma;

Sudarant nuotolines sutartis svarbu nepamiršti, kad vartotojas turi teisę, nenurodydamas priežasties, atsisakyti nuotoliniu būdu sudarytos sutarties per 14 dienų nuo prekės gavimo ar paslaugų sutarties pasirašymo. Jeigu verslininkas nepateikė vartotojui informacijos apie teisę atsisakyti nuotoliniu būdu sudarytos sutarties, vartotojas turi teisę sutarties atsisakyti per 12 mėnesių. Todėl šiuo atveju būtina pasirengti sutarties atsisakymo pavyzdžius ir susidėlioti visą sutarties atsisakymo procesą.

Tačiau ir šiuo atveju reikia turėti omenyje, kad yra išimčių, kada vartotojas negali pasinaudoti savo teise atsisakyti sutarties, tai kaip pavyzdžiui: paslaugų sutarčių, pagal kurias paslaugos vartotojui visiškai suteiktos, jeigu prieš paslaugų teikimą buvo gautas vartotojo aiškus sutikimas ir pripažinimas, kad jis neteks teisės atsisakyti sutarties, kai verslininkas visiškai įvykdys sutartį.

Turint daugiau klausimų dėl elektroninės parduotuvės bendrųjų sutarčių sąlygų, kviečiame kreiptis į ECOVIS ProventusLaw teisės ekspertus.

Taip pat skaitykite:

Teisiniai veiksmai, kuriuos būtina žinoti kuriant elektroninę parduotuvę: Kliento duomenų apsauga

Parengė advokato padėjėja Brigida Bacienė


Naujienlaiškio prenumerataSusisiekti